Sunday, March 14, 2010

Rasulullah: Kemuliaanmu Dihina Siri 3

Menerusi siri 1 dan 2 penulis menulis beberapa kronologi yakni orang yang mati kerana mempertahankan Rasulullah dihina dan orang-orang yang menghina Rasululah s.a.w. Dan menerusi siri ketiga ini penulis ingin membuat kupasan sedikit mengenai isu ini..

Siapakah Rasulullah s.a.w? Dia ialah utusan Allah untuk umat akhir zaman dan memberi rahmat untuk sekalian alam. Dia diutuskan untuk menyampaikan risalah agama Allah kepada seluruh umat manusia..bukan untuk umat tertentu..Begitu besar tugas Rasulullah s.a.w untuk dilaksanakan..sebagai balasan kita Rasulullah dihina. Rasulullah dikurniakan al-Quran Kitabullah yang agung yang didalmnya terkandung ajaran dan syariat2 Islam yang menjadi panduan seluruh umat manusia dan dengan tiada al-Quran itu maka tersesat selama-lamanya manusia..sebagai balsan kita menghina al-Quran dan juga Rasulullah yang merupakan mukjizat terbesar baginda..
Dan disaat rasululllah wafat kalam yang terkeluar dari bibir baginda hanyala kita "umati, umati, umati". sebagai balasan Rasulullah dihina.Rasulullah merupakan satu-satunya Nabi yang akan bagi syafaat kepada umat akhir zaman..sebagai balasan Rasulullah dihina..Kenapa manusia paling agung itu dihina?dimana kita di saat Rasulullah dihina..Allah selaku khaliq telah memuliakan Rasulullah dengan bermacam-macam kemuliaan..sebaliknya kita manusia menghina kekasih Allah itudengan bermacam-macam kehinaan..siapakah kita?hebat sangat kita?sesungguhnya kitalah manusia paling tidak beruntung punya Nabi yang sentiasa mengingati umatnya..bukan pada zamannya sahaja sebaliknya sehingga hari kiamat.

Penulis merasa geram sangat dengan akhbar dari negara Kuffar seperti Denmark, Sweden, Perancis..mereka ni wajib diperangi tidak kisah walau apa cara sekalipun.mereka menulis dan menerusi karikatur yang amat hina sekali..laknatullah terhadap sesiapa yang menghina kekasih Allah. Dalam konteks negara Malaysia, memang patut kita mengadakan demonstrasi besar-besaran ke kedutaan negara terlibat menunjukkan bantahan kita terhadap perbuatan kejam negara tersebut. Namun, di Malaysia juga ada akhbar tertentu yang terang-terang menghina Rasulullah melalui karikatur...Malaysia dah negara Islam..x kan masih dunggu jugak..

Sahabat-sahabat sekalian, marilah kita bangkit mempertahankan Rasul Allah, Rasul Kita yang kita cintai dan sayangi dengan apa cara sekalipun. Jangan kita biar puak2 kuffar dan puak2 x bertanggungjawab terus-menerus melaksanakan agenda mereka dalam menghina Rasullulah..Murka Allah bersama golongan2 ini..renung-renungkan..Allah Rabbana wa Muhammad Rasulanna...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 
Copyright © mukatifun an-nahad
Convert By NewBloggerTemplates Wordpress by WpThemesCreator